Transformace a digitalizace procesů díky Power Apps a Power Automate
3. 8. 2020

Power Apps je nástroj ze sady Microsoft 365, který poskytuje prostředí pro rychlý vývoj aplikací a tyto aplikace se pak jednoduše připojují k vašim obchodním datům. Aplikace sestavené pomocí Power Apps a Power Automate nabízejí bohatou obchodní logiku, funkce pracovních postupů a umožňují transformovat ruční obchodní procesy na digitální automatizované procesy. Aplikace vytvořené pomocí Power Apps mají navíc přizpůsobivý design a mohou bez problémů běžet v prohlížeči nebo na mobilních zařízeních (telefonu nebo tabletu).

 

Aplikace, pracovní postupy a vlastní formuláře s mnoha funkcemi, které vám umožní zjednodušit firemní procesy.

Výhody aplikací v Power Apps:

  • Automatizace a zrychlení pracovních postupů a procesů
  • Interaktivní a přizpůsobitelný vzhled aplikací
  • Veškerá data jsou přehledně uložena na bezpečném místě
  • Pomocí aplikace lze nahrávat multimédia (fotografie, videa, zvukové záznamy, dokumenty)
  • Aplikace jsou podporovány na počítačích a mobilních zařízeních (Android, iOS, Linux)
  • Data lze jednoduše zpřístupňovat pro další práci
  • Možnost připojení na SW třetích stran pomocí konektorů
  • Jednoduchá správa a licencování aplikací

Jaké aplikace mohou být vytvořeny v Power Apps?

Jakékoliv!

Ať už potřebujete zefektivnit/zrychlit objednávky zboží nebo kontrolu skladů, přehledně řídit stavby, anebo třeba lépe evidovat zákaznická data, Power Apps si s tím vším hravě poradí.

V NWT jsme už vytvořili celou řadu aplikací – jak pro nás samotné, tak pro naše zákazníky, kterým denně usnadňují práci. Pojďme se podívat na některé z nich.

Příklady námi vytvořených aplikací:

 

  1. Jednoduchá evidence údajů o zákaznících

Pro společnost, která šije obleky, jsme vytvořili aplikaci pro jednoduchou evidenci zákazníků. Funguje na tabletech a telefonech přímo na prodejnách a pomáhá sbírat a přehledně uchovávat všechny důležité údaje (adresa zákazníka, kontakt, velikost obleku, velikost bot…).

Donedávna řešila tato firma vše v papírové formě, nyní může veškeré údaje jednoduše exportovat do Excelu a dále s nimi pracovat. Aplikace tak urychlila nejen sběr informací a následnou práci s nimi, ale společnosti navíc odpadla i starost s uchováváním papírů v šanonech, protože veškerá data o zákaznících jsou nyní uložena přehledně a na bezpečném místě.

  1. Efektivní zakládání projektů a automatické oznámení týmu

V NWT vedeme již delší dobu projekty v nástroji Microsoft Teams. Jejich zakládání jsme si chtěli co nejvíce zjednodušit, a tak jsme pro vlastní potřeby vytvořili aplikaci, která nám s tímto procesem dnes velmi pomáhá.

Aplikace za nás po vyplnění provede tyto kroky:

  • Automaticky vytvoří kanál v Teams s určeným názvem projektu
  • Do kanálu přidá konkrétní členy, kteří se budou na projektu podílet
  • Automaticky těmto lidem zašle email s upozorněním, že mají tu čest být součástí nového projektu
  • Na Yammer (interní sociální síť) zašle informaci: „Byl založen nový projekt XY, pro zákazníka…“ – a tím informuje také celé oddělení

Díky této aplikaci máme jistotu, že budou dodány veškeré podklady pro založení projektu ve správné formě. Jasné a lépe dohledatelné. O projektu budou e-mailem informovány všechny osoby, které jsou jeho součástí a pomocí příspěvku na Yammeru se o něm dozví také celé oddělení. Po dokončení projektu v aplikaci jednoduše změníme jeho stav z aktivní na dokončený a Power Apps opět obě skupiny informuje o změně.

  1. Řízení staveb a aktuální informace o průběhu jednotlivých prací

Jako poslední příklad představíme řešení pro stavební společnost, která dnes jednoduše řídí stavby v Power Apps.

Naše aplikace nabízí všeobecný přehled nad celým projektem stavby a jeho jednotlivých prací. V aplikaci lze přehledně sledovat, které práce byly zahájeny v termínu a které naopak ne. Díky těmto údajům lze předem určit, zda se projekt stihne dokončit ve stanoveném termínu. Veškerá data zapsaná do aplikace jsou uložena na uložišti Sharepoint, odkud je lze kdykoliv exportovat pro další práci.

V praxi to vypadá tak, že aplikace už na úvodní stránce pomocí koláčového grafu ukazuje, v jakém stavu se projekt nachází. Po vstupu do aplikace zaměstnanci vidí již předpřipravené práce, které odpovídají konkrétnímu projektu. Každá práce má naplánovaný termín zahájení a dokončení. Zaměstnanci tak postupují podle kroků v aplikaci a zároveň udržují informace v aplikaci aktuální (například při zahájení konkrétní práce vyplňují různé komentáře, nahrávají odpovídající dokumenty a fotografie ze stavby). V celé aplikací lze přehledně vyhledávat všechny soubory, komentáře, zkrátka všechny změny.

Zaměstnanci mají na svých zařízeních synchronizované uložiště Sharepoint a jakmile dojde v aplikaci k nahrání nového souboru, ihned jej mají k dispozici na počítači, tabletu… Díky nastavenému upozornění budou o nově nahraném souboru všichni informováni také emailovou zprávou. Na svých počítačích potom mohou s těmito soubory všichni dále pracovat.

Zaujaly vás Power Appky?

Členem našeho týmu je specialista, který má s tvorbou aplikací bohaté zkušenosti. Pokud byste rádi ve vaší společnosti zrychlili procesy nebo se jen rádi pobavili o možnostech Power Apps, neváhejte nás kontaktovat.

Napište nám


Kontakt

Vendula Bezručová

Vendula Bezručová

produktová manažerka Microsoft 365

+420 607 089 775
vendula.bezrucova@nwt.cz